Ấn phẩm

Factors Affcting Tourist Destination Choice: A Survey of International Travelers to Hanoi, Vietnam

Xem mô tả

183

Xem & Tải

52

Nhan đề khác
Tóm tắt
The study enhances tourism destinations’ competitiveness from the tourist’s perspective. Departing from the concept of customer-based brand equity (Keller, 1993; Aaker, 1991), our purpose is to construct a linkage between customer-based brand equity for a tourism destination (destination image, destination awareness, quality of destination and destination loyalty) and behavioral intentions for selecting a tourist destination (revisit and/or recommendation to other people), in order to better understand the role of tourism destination branding. This paper carried out a survey of international tourists who selected Hanoi - Vietnam as their holiday destination and our fidings show that brand image and brand loyalty play an important role on tourist’s decision of returning or recommendation to others while brand awareness and quality have no impact.
Mô tả
tourism economy
Tác giả
Dong, Xuan Dam
Tác giả khác
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Kinh Tế Quốc Dân
Năm xuất bản
2017
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Customer-based brand equity , tourist behavior , tourists’ behavioral intentions , tourist destination
Bộ sưu tập
Địa chỉ truy cập

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép