Ấn phẩm

Drivers of Performance of Franchisees: A Multi-level Analysis

Xem mô tả

152

Xem & Tải

2

Nhan đề khác
Tóm tắt
The aim of this study is to examine the drivers of performance of franchisee organizations. Adopting agency theory, we hypothesize that age, size and obligatory assortment decided by central franchisors, distribution of power from franchisors to franchisees and frequency of franchisor’s visits to franchisee are positively associated with the performance of franchisees. The survey data of 186 franchisees in four European countries are used to test the proposed hypotheses. Principal component analysis and a hierarchical linear model are applied in this study. Empirical results reveal that whether the proposed hypotheses are statistically supported depend correspondingly on how franchisees’ performance is measured. The paper provides some implications for franchisee literature.
Mô tả
Economic
Tác giả
Vo, Van Dut
Tác giả khác
Tran, Thu Huong
Nguyen, Huu Dang
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Kinh Tế Quốc Dân
Năm xuất bản
2017
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Age , franchisee performance , obligatory assortment , power , size.
Bộ sưu tập
Địa chỉ truy cập

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép